محمد

آخرین نظرات
  • ۱۷ بهمن ۹۶، ۲۳:۱۶ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۱۷ بهمن ۹۶، ۰۱:۱۵ - پروژه متلب
    عالی
  • ۱۵ بهمن ۹۶، ۲۳:۴۸ - پروژه متلب
    عالی
  • ۰
  • ۰

روزه گرفتن در روزهای گرم چه ثواب و پاداشی برای انسان مومن دارد؟؟؟

روزه گرفتن در روزهای گرم چه ثواب و پاداشی برای انسان مومن دارد؟؟؟

ثواب روزه داری در فصل گرما

فواید روزه گرفتن در ماه رمضان و ثوابی که این انجام این کار در روز های گرم تابستان دارد را در این مطلب بررسی میکنیم.با ما در ادامه همراه باشید.

_______________________فانوس_____________________

یکی از مسائل و موضوعاتی که بهانه‌ ای برای روزه نگرفتن بعضی افراد شده است، گرمی هوا و یا به عبارتی مصادف شدن ایام روزه ماه مبارک رمضان با فصل گرم سال است. گاهی این چنین تصور می شود که گرمای دنیا برای این دسته از افراد از گرمای جهنم طاقت فرساتر است، چرا که اگر این چنین نبود قدری در آتش داغ جهنم تأمل و تفکر می کردند و هیچ گاه برای  امتثال فرمان الهی به خود سستی و کاهلی راه نمی دادند، خدای متعال بارها در قرآن کریم آتش سوزان و گرمای طاقت فرسای جهنم و سایه های سوزانش را به انسان گوش زد کرده است، شاید انسان به فکر وادار شود:

«وَ أَصْحابُ الشِّمالِ ما أَصْحابُ الشِّمالِ فی‏ سَمُومٍ وَ حَمیمٍ وَ ظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ لا بارِدٍ وَ لا کَریمٍ إِنَّهُمْ کانُوا قَبْلَ ذلِکَ مُتْرَفینَ؛[واقعه، آیات۴۱-۴۵] و اصحاب شمال، چه اصحاب شمالى (که نامه اعمالشان به نشانه جرمشان به دست چپ آنها داده مى ‏شود)! آنها در میان بادهاى کشنده و آب سوزان قرار دارند، و در سایه دودهاى متراکم و آتش زا! سایه‏اى که نه خنک است و نه آرام بخش! آنها پیش از این (در عالم دنیا) مست و مغرور نعمت بودند.»

امام صادق (علیه السلام) در مورد روزه داری در فصل گرما چنین می فرماید: هر که یک روز در گرما روزه بدارد و تشنگى به او روى آورد، خداى گرامى و بزرگ هزار فرشته را بر او بگمارد که بر رخسارش دست کشند و او را مژده دهند تا آن هنگام که افطار کند؛ خداى گرامى و بزرگ فرماید: چه بوى خوشى دارى! اى فرشتگانم! شمایان را گواه مى ‏گیرم که به راستى او را آمرزیدم.

وقتی از گرمای جهنم، مغز به جوش می آید
گرمای سخت و هولناک آتش جهنم در اندیشه هیچ انسانی قابل تصور و
  • ۹۶/۰۴/۰۱
  • محمد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی