این ۹ ویژگی شما را تبدیل به مدیر موفق میکند
شما یک مدیر موفق را از دیگران متمایز میکنید؟ حالا فرقی نمیکند این مدیر یک موسس فرهنگی ، یک سرپرست اجتماعی ، سرمایه گذار یا یک سیاستمدار باشد. در بخش خصوصی فعالیت کند یا در سیستم دولتی حضور داشته باشد.
مدیریت در واژه صرفا یک عنوان است و به واقع در عمل میتواند معنا و مفهوم حقیقی پیدا کند. مدیریت ترکیبی پویا از رفتارها، طرز تفکر و تواناییهاست که برای حرکت رو به جلو و قرار گرفتن مجموعه تحت مدیریت فرد در جایگاهی مناسب مورد استفاده قرار میگیرد.بیزنس اینسایدر در گزارشی 9 ویژگی یک مدیر موفق را مورد بررسی قرار داده است.
در این گزارش آمده است در واقع مدیریت نه در عنوان بلکه در رفتارها و کاردکرد یک فرد نمود پیدا میکند. حال منظور چه رفتارهایی است؟ در ادامه مطلب با 9 ویژگی یک مدیر موفق بیشتر آشنا میشوید.
1- ارتباط واضح بین چشمانداز با عملکرد و انتظارات
مدیرها به ارتباطات قوی که برقرار میکنند مشهور هستند. چرا که این یک ویژگی ضروری برای آنهاست . انتظار میرود به چه روشی دیگران(شهر ، ارگان ، نهاد و مجموعه تحت مدیریت) با چشماندازها و توقعات شما برای به دست آوردن اهداف آشنا شوند؟ این موضوع نیازمند اعتبار یک مدیر است. این بدان معناست که یک مدیر بداند چه کسی است ، چه ارزشی دارد و چه برنامهای برای آینده دارد. یک مدیر باید به افرادی که برای او کار میکنند اجرایی کردن انتظاراتش را طوری توضیح دهد که آنها تصویر واضحتر و بزرگتری از چشم انداز وی- ۹۶/۰۳/۰۳