محمد

آخرین نظرات
  • ۱۷ بهمن ۹۶، ۲۳:۱۶ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۱۷ بهمن ۹۶، ۰۱:۱۵ - پروژه متلب
    عالی
  • ۱۵ بهمن ۹۶، ۲۳:۴۸ - پروژه متلب
    عالی
  • ۰
  • ۰

زنان باردار چه مقدار غذا بخورند برای نوزادشان بهتر است؟

زنان باردار

آیا زنان باردار باید به اندازه دو نفر بخورند؟

بسیاری از زنان باردار نمی دانند که چقدر باید غذا بخورند و برخی به این موضوع باور دارند که باید به جای دو نفر غذا بخورند.در این مطلب از بخش زناشویی فانوس با ما باشید.

________________فانوس________________

زنان باردار چقدر باید بخورند؟

پــژوهش تازه نشـــان می دهـد بیـشـــتـــر زنـان نمـی دانـــنـــد که هنگـام بارداری چقـــدر باید غذا بخورند. افســانه خوردن “به جای دو نفر” در دوران بارداریــ٬ کارها را خراب کرده اســـت. بســـیـــاری به این موضوع باور دارند و به این توصیه عمـــل می کننــد در حالــی که اشــتـــبـــاه است. پس چه میــزان کالــری کافی است؟

تحـــقـــیق مشترک یک موسسه (National Charity Partnership) نشــان می دهد که فقط یک سوم زنان باردارجواب درست ایـن سوال را می دانند.
موسسه سلـامــت ‘نایــس’ (نهـــاد ناظـر بر کیفـــیـت سلـــامــت در بریــتانـیـــا) توصیــه می کنـــد که در شش ماه اول بارداریزنان به هیچ میزان کالــری اضـــافـه بر قبــل احتـیاج ندارنـــد.
امــا در سه ماه آخـر٬ باید روزانه 200 کالــری بیـشـــتر غذا بخورند. یعـنـی چیزی معـــادل دو نان تســـت سبوس دار که روی آن روغن زیـتون زده باشـیـــد.
امـــا تحــقــیـــقات تازه نشـان می دهد که اطلاعات درسـت در این زمــیـنـــه به زنان باردار نمـی رسـد.

افــسـانـه خوردن به اندازه دو نفــر

2100 زن در ایـــن تحـقیـق شرکت کردنـد. از هر سه نفــر آنـان٬ دست کم یک نفر فکـر می کرد که باید از اول حاملگــی روزی 300 کالری اضـــافـه بخورد.
موسسـه های سلامـت مادران به دنــبال آن هســتــنـد که افـسانه خوردن برای دو نفـر را باطـــل کنـــند.
بیـش از یک چهــارم زنــان باردار قبول داشــتـــنـــد که از این توصیـه اســتفاده کرده انــد تا خوردن غذاهای ناسالــم را هنگام بارداری توجیه کننـد.
الــکس دیویسـ٬ مدیر موسسـه مشارکـــتــی خیریه در بریـتــانـــیـا٬ اعتقاد دارد که این افســـانه باعث شده اطــلاعات درست به زنـان باردار نرســـد.
او می گوید تغذیه سالـم و خوردن به انـــدازه کافی قبل و بعـد از حامـــلگی بســیار مهـــم اسـت، چون باعــث کاهــش مشـکـــلات و پیـــچیدگـی های بارداری می شود مثلا احـــتمـــال ابـتـــلا به دیابت نوع دو هنـگــام حامـلـــگــی را کم می کنــد. در بلــنــدمـدت هم از بیـماری های قلبـــی و
  • ۹۶/۰۵/۰۴
  • محمد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی