محمد

آخرین نظرات
  • ۱۷ بهمن ۹۶، ۲۳:۱۶ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۱۷ بهمن ۹۶، ۰۱:۱۵ - پروژه متلب
    عالی
  • ۱۵ بهمن ۹۶، ۲۳:۴۸ - پروژه متلب
    عالی
  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره خواندن نماز عید فطر + شرایط و روش خواندن نماز عید فطر

مجله اینترنتی فانوس : در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان هستیم و همه خود را برای خواندن نماز عید فطر آماده می‌کنند. ما هم در گزارشی کوتاه به آداب و چگونگی خواندن نماز عیدفطر می‌پردازیم:همه چیز درباره خواندن نماز عید فطر + شرایط و روش خواندن نماز عید فطر

چیز-خواندن-نماز-عید-فطر-شرا

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همه چیز درباره خواندن نماز عید فطر + شرایط و روش خواندن نماز عید فطر

شــرایـــط خوانـــدن نماز عید فطـــر
فانوس : نماز عیــد فطر در زمان حضور امام علیــه الـــســـلام واجب اسـت و باید با جمـاعـــت خوانــده شود و در زمـــان ما که امام علـیــه السـلـــام غائب است، مسـتحب بوده و میـ‌ــشود آن را با جمـاعت یا فرادی خوانـد.
وقت نمــاز عید فطـــر و قربـان از اوّل آفــتاب روز عیـد تا ظهــر اســت.
در روز عیـــد فطـــر مسـتـحب است مسلــمـانــان بعــد از بلــند شدن آفــتـــاب افطـار کنند و زکـــات فطره را هم بدهـــند و بعـد نماز عید را بخوانند.

روش خواندن نمـــاز عید فطر
نمـــاز عیـد فطـــر دو رکــعت است که نمـــازگزار در هر رکــعت بایـد بعــد از خوانـدن حمـــد و سوره، سه تکــبیـــر بگوید. بهـــتر آن اســـت که در رکـــعــت اوّل پنـج تکبیـر بگوید و میـــان هر دو تکبــیر یک قنوت بخواند، و بعد از تکبــیـر پنـــجــم تکـبیر دیگری بگوید به رکوع رود و دو سجـده بجـا آورد و برخــیـــزد و در رکــعت دوّم چهـــار تکــبیر بگوید و میـــان هر دو تکـــبـیـــر یک قنوت بخوانـد. بعـد از تکبیــر چهـــارم تکــبیـــر دیگــری بگوید و به رکوع رود و بعــد از رکوع دو سجده کنــد و تشهّــد بخوانــد و نماز را سلام دهـــد.

در قنوت نمــاز عید فطر و قربان هر دعـــا و ذکری بخوانـنـد کافـی است ولی بهتــر اسـت، نمازگزار این دعــا را بخواند:

«الــلـــهمّـَ اَـــهـــْـــلــَ الکـبـــْـریــاءِ وَالعـَـــظـــَمَهِ، وَاَهــْلَ الـْجــُودِ وَالـــْجَــبـــَرُوتِ، وَاَـهـْلَ الـــعــَفْوِ وَالـرَّـــحْمَــهِ، وَاَهـْـلَ الــتّــَقـــْوَی وَالـمَغـــْــفـــِرَهِ، اَــســْـــأـَلـُـک بِحـَقـّـِ هذَـا الـــیوْمــِ، الـــَّـــذِــی جَـــعَلـــْـتـــَــهُ لِـلْمُـــسـْـلِمِــین عِــیداً، وَلــِــمـــُحَـــمّـــَدٍ صلــی الـــله علـیـــه و آله وسلــم ذُـخــْراً وَشَرَـفـــاً وَکــرامـــَهً وَمـــَــزِیـــداً، اَـــنــْ تُـــصـلــّـــِی عَلـــی مُـحَـمـــّـَــدٍ وَآلـــِ مُــحَمـــّــَـدٍ، و آن تُدْخـــِلـَــنــِـی فِـی کلِّ خَـیــرٍ اَدْـــخـَـــلـْـــتـــَ فِـیـــهِ مُــحَمَّــداً وَآلـَ مُحـَــمــّـَدٍ، و آن تُــخــْرِجــَـنـِـی مِــنْ کلِّ سُوءٍ اَخـــْرَــجْتَ مِــنـْـــهـُ مُحـَـــمـَّــداً وَآلَ مُـحـَمَّـــدٍ صَـلَواتُـک عَلَیــهِ وَعَــلـیهِـــمـــْ، اللهمّــَ اِنــّـــِــی اَـســـْـــأَـلــُـــک خَیـرَ ما سَــأـــَلَـک بِـــهــِ عِـــبـادُک الــصّـــالـــِـــحـــُونَ، وَاَــعُوذُ بِک مِمــّــَـــا اسْــتَـــعــَـاذَ مِـــنــْهُ عِبــَادُک الــمـُـــخْلـــَـصُونَ».

در زمــان غایب بودن امـــام علیــه السلــام، اگر نماز عیـــد
  • ۹۶/۰۴/۰۲
  • محمد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی